خواص و فواید خرمالو

خواص خرمالو  

بهتر است موارد زیر ر ا در مورد خرمالو بدانید :  

*باید بدانید که دیابتی ها خرمالو کم بخورند.* 

 

خرمالو با دارا بودن رنگدانه های پلی فونولیک خاصیت ضد سرطانی دارند یا بهتر است بگوییم رنگدانه های پلی فونولیک درمیوه خرمالو خاصیت ضد سرطانی دارد . 

 

هر عدد خرمالو دارای 80 کیلو کالری است .

 این میوه جزو میوه های پر انرژی محسوب می شود.  لذا افرادی که به ویژه دارای اضافه وزنند و چاق هستند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند . 

 بیماران دیابتی هم به لحاظ دارا بودن قند فراوان در این میوه باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند .   

یکی از کارشناس تغذیه در خصوص ترکیبات خرمالو عنوان کرد مقدار سدیم این میوه می تواند برای افرادی که فشار خون دارند مفید باشد،  بدون این که روی فشار خون آنها تاثیری بگذارد.  

با تکیه به مقدار قابل توجه پتاسیم موجود در خرمالو ، این میوه در هر 100 گرم ، حدود 271 میلی گرم پتاسیم به خود اختصاص می دهد و پتاسیم بالا برای بیماران قلبی عروقی حائز اهمیت است .

همچنین باید بدانید که خرمالو مقدار قابل توجهی پکتین دارد ،پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربیهای بدن و چربیهای محلول در خون می شود. 

 
خرمالو را می توان در حالت های نیمه پخته تا کاملاً پخته مصرف کرد . میوه خرمالو هر چه بیشتر برسد ، پکتین آن کمتر می شود . لذا توصیه می شود برای استفاده بیشتر از پکتین نباید خرمالو بیش از اندازه برسد .  

وجود اسیدهایی که در میوه وجود دارد خاصیت این میوه را به صورت اسیدی در می آورد . عمده ترین اسیدهایی که در این میوه وجود دارد عبارتند از اسید مالیک ، اسید تارتاریک و اسید سیتریک . این اسیدها باعث حضم بهتر غذا و جذب بهتر برخی ترکیبات غذایی مثل آهن و روی شده و افزایش جذب را در پی دارد . 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد